ПРА ТАРЫФЫ, ДОБРАЎПАРАДКАВАННЕ І ПАВАЖЛІВЫЯ АДНОСІНЫ ДА ЖЫХАРОЎ
вёў дыялог з чытачамі “ЛН” дырэктр КУШВП ЖКГ “Лунінецкая жыллёва-камунальная гаспадарка” Васіль Мікалаевіч ВАКУЛЬЧЫК.
Плошча Леніна,8, Лунінец. У кватэры ўстаноўлены лічыльнікі гарачай і халоднай вады. У мінулым месяцы за адзін кубічны метр гарачай вады я плаціў 2100 рублёў, зараз трэба плаціць 3500. Чаму няма цвёрдага тарыфу на гарачую ваду?
— Атрымліваецца, што лічыльнікі ў кватэрах не патрэбны?
— Скажыце тады колькі плацяць тыя, у каго кватэрных лічыльнікаў няма?
— Яшчэ адно пытанне. У доме №7, кватэра 1 па вуліцы Пінская жывуць мае ўнукі. Дом 1928 года пабудовы. Каватэра непрыватызаваная. Ці плануецца там капітальны рамонт ці хоць замена вокнаў – яны проста струхлелі?
Вас турбуе старшыня жыллёва-будаўнічага кааператыва па вуліцы Красная, 107а Тамара Соц. Летась па рэкамендацыі ЖКГ мы набылі рэгулятар і звярнуліся да камунальнікаў па тэлефоне 115 з просьбай яго ўстанавіць. У адказ былі толькі абяцанні, рэгулятар не ўстаноўлены дагэтуль. Ведаю, што кошт работ нятанны. Атрымліваецца, камунальнікам непатрэбны грошы?
— Грошы нам вельмі патрэбны. Але летась мы закупілі для горада і павінны былі ўстанавіць у жылых дамах больш як 60 рэгулятараў. І, прабачце нас, проста не справіліся з такім аб’ёмам работ да пачатку ацяпляльнага сезона. А ўстанаўліваць гэтыя прыборы прадпісана ў міжацяпляльны час. Зрабіце, калі ласка пісьмовую заяўку на ўстаноўку, нашы службы зробяць каштарысную дакументацыю і, думаю на працягу другога квартала гэтага года мы выканаем усе неабходныя работы.
— Вам і іншым жыхарам, якія з падобнымі пытаннямі звярнуліся на “Прамую лінію”, прыносім свае прабачэнні. У нашай службе даўно наспеў час абнавіць камп’ютэрнае праграмнае забеспячэнне налічэння і аплаты камунальных паслуг. У студзені спецыяльна для Лунінца кваліфікаванымі праграмістамі была распрацавана і ўстаноўлена такая праграма. Аднак пра перадачы дадзеных у “Беларусбанк” па невядомай прычыне адбыўся збой. Я зараз не магу дакладна сказаць па вашаму выпадку. Але прашу вас і іншых плацельшчыкаў, каб высветліць усе нюансы, звярніцеся, калі ласка, ў абаненцкую службу асабіста ці па тэлефонах 2-16-63 або 3-35-90. З наступнага месяца усе плацяжы будуць адрэгуляваны, а разам – выпраўлены усе сённяшнія памылкі.
— Мне дзіўна чуць такі папрок. Для прыняцця паказанняў працуюць тры тэлефоны 2-16-83, 3-15-94 і 2-29-49.
— Плату з вас бяруць не за лішнія кубічныя метры, а па сярэдняму спажывецкаму нарматыву, а ён можа аказацца большым за рэальны ваш штомесячны паказчык. Пасля таго, як вы перададзіце дакладныя лічбы, вам будзе зроблены пераразлік.
— Пасля ўкаранення новага камп’ютэрнага праграмнага забеспячэння налічэння і аплаты камунальных паслуг усё гэта будзе. Зараз ідзе даналадка сістэмы аплаты, таму магчымы збоі, за якія прыносім прабачэнні.
— У адпаведнасці з заключаным дагаворам № 013-06/2009 ФК ад 17 лютага гэтага года праектнай арганізацыяй ААТ “Будкамплект” вядуцца работы па абследаванню і выдачы заключэння аб стане тэхнічных канструкцый дома. Пасля гэтага ААТ “Брэстжылпраект” прыступіць да распрацоўкі праектна-каштарыснай дакументацыі. Якія дакладна работы будуць выкананы падчас правядзення капітальнага рамонту, можна будзе сказаць толькі пасля таго як будзе гатова ПКД. Ад гэтага, наяўнасці фінансавых сродкаў і таго, калі райвыканкамам будзе зацверджана праграма капітальнага рамонту жылога фонду, залежыць і тэрмін самога пачатку рамонту.
— Збор і вываз камунальных адходаў у Вульцы 2 зараз ажыццяўляецца трактарам кацельнай гаспадаркі в. Міжлессе адзін раз у тыдзень па чацвяргах пасля16-30. У лютым і сакавіку быў зафіксаваны зрыў графіка з-з няпраўнасці трактара. На жаль, майстар своечасова не паклапаціўся пра тое, каб заказаць ўзамен сапсаванаму новы транспарт з Лунінца. За гэта ён пакараны загадам па прадпрыемству. На працягу гэтага і наступнага года кантэйнеры ў Вульцы 2 ўстанаўліваць не плануецца.
— Летась, Алена Канстанцінаўна, па вашай заяўцы камунальная служба рабіла выбарачны рамонт даху дома. Пагялядзім, што можна там зрабіць зараз. Што датычыць адключэння вады пры ўстаноўцы вадамераў, то, запэўніваю, у большасці выпадкаў робіцца гэта на кароткі часі менавіта па стаяку, на якім размешчаны кватэры, дзе ўстанаўліваюцца лічыльнікі. Але іншы раз пры эскплуатацыі выходзіць са строю асобная запорная арматура і нельга “перакрыць” стаяк. Менавіта так было ў вашым доме. Работнікі камунальнай службы былі вымушаны адключыць увесь дом. Адначасова праведзены работы па замене сапсаваных кранаў.